EAS toetab 11 Eesti väikesadama arendamist

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus otsustas toetada 11 väikesadama arendamist kahe miljoni euroga. Toetuse abil täiendatakse Eesti väikesadamate võrgustikku, aastaks 2020 luuakse kokku ligi 20 uut töökohta ning nii uutesse kui ka olemasolevatesse sadamatesse lisandub kokku 114 uut külaliskohta.

Taristu, Toetused, Sigrid Harjo, Sadamad, EAS, Eesti väikesadamad

EASi juhatuse liikme Sigrid Harjo sõnul on toetuse eesmärgiks aidata kaasa tervikliku väikesadamate võrgustiku loomisele Eesti rannikul, kus sadamateenuste kättesaadavus on tagatud iga 30 meremiili tagant.

„Sellise tihedusega sadamavõrgustik võimaldab harrastusmeresõitjatel mõistliku pikkusega päevateekonnaga Eesti vetes liikuda nii, et oleks võimalik sadamas ööbida,“ selgitas Harjo.

„Lisaks sadamavõrgustiku tihedusele on oluline külastajatele kõikide vajalike teenuste olemasolu sadamas, mis ühelt poolt meelitaks alustega saabujaid sadamasse jääma pikemalt kui üks öö ning teiselt poolt tooks piirkonda maismaad pidi saabuvaid külastajaid,“ lisas ta.

Kokku saab toetust 11 sadamat: Tallinnast idapoole jääval põhjarannikul toetatakse Hara, Kaberneeme, Eisma ja Narva linna sadamaid. Tallinnas toetatakse Kakumäe sadamat ja Lennusadamat ning linnast läänepoole jääval põhjarannikul Dirhami ja Alliklepa sadamaid, Pärnus Pärnu Jahtklubi jahisadamat, Vormsil Sviby väikelaevasadamat ja Saaremaal Triigi väikelaevasadamat.

Uute, kõikidele nõuetele vastavate sadamatena lisanduvad väikesadamate võrgustikku näiteks Alliklepa sadam, Hara sadam ja Eisma sadam.

„Nendest Hara sadama näol on tegu endise nõukogudeaegse salajase objektiga, mida toonastel kaartidel ei eksisteerinud. Hara sadamakompleks on unikaalne militaarrajatis mitte ainult Eestis vaid üleilmses mastaabis.

Projekti tulemusena rekonstrueeritakse sadamahoone, mis on sadama olulisim hoone hoides endas ENSV-aegset ajalugu. Täna ei täida Hara sadam ega sadamahoone väikesadamate nõudeid ega suuda külalisaluseid vastu võtta, kuid hoone rekonstrueerimise tulemusena on sadam võimeline uuesti erinevaid teenuseid pakkuma,“ lausus Harjo.

Eisma sadamas süvendatakse projekti abil sadama faarvaatrit ning akvatooriumi, mis on selle sadama suured kitsaskohad, sest praegu ei ole võimalik suurematel alustel seal peatuda. Süvendamine võimaldab sadamal võtta vastu suurema süvisega alused, mis saabuvad naaberriikidest, tõi Harjo näiteks ka teistsuguste kitsaskohade lahendamisele suunatud projekti.

Väikesadamate võrgustiku väljaarendamise toetust kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kodu linna lähedal ja roheluses – Kirsi tee ridaelamu Jüri aleviku kõrval

10.04.2018

alt
alt

Endist Keskerakonna kontorit müüakse ostuhinnast tunduvalt kallimalt

10.04.2018

Sarnased uudised

alt

EAS ei rahasta külastuskeskuse Meritäht rajamist

alt

Tallinna Vanasadama D-terminal uueneb 2020. aasta kevadeks

alt

Nordeconil valmis Haabersti turboristmiku viadukt

alt

Avalike hoonete rajamisel peab arvestama erivajadustega inimestega

alt

Enefit alustab Ruhnu elektritootmissüsteemi ehitamist lähinädalatel

alt

Tartu Lõunakeskuse lähedusse rajatakse mitmetasandiline ristmik

alt

Turismitaristule lisandub vahvaid atraktsioone

alt

Sindi paisu tehiskärestiku ehitus algab juuli lõpus

alt

Lasnamäele rajatakse Tuletorni tänav

Kõige populaarsemad

1

5 kõige raskemini müüdavat korterit

2

Harjumaal müüakse uskumatult ägedat kõrtsitalu

3

Swedbanki kodulaene tagastatakse internetis igakuiselt 2,5 miljonit

4

Ehitus- ja renoveerimistöödest tuleb kindlustust teavitada

5

LHV Manufaktuuri kvartali üürimajad saavutasid lõpliku kõrguse

6

Tark maja võib üle mõistuse kalliks maksma minna

Toimetaja valik

alt

5 kõige raskemini müüdavat korterit

alt

Kas mikrokorter ikka on unistuste elukoht?

alt

Eesti tuntuimad kinnisvarabrändid on Endover, Merko ja YIT