Tallinna-Helsingi tunnel läheb maksma ligi 16 miljardit eurot

Plaanitava Tallinna-Helsingi tunneli tasuvust uuriva FinEst Linki projekti arvutuste kohaselt hinnatakse tunneli maksumuseks keskmiselt 16 miljardit eurot ning ehitusajaks 15 aastat arvestusega, et ehitus algaks 2025. aastal.

Taristu, Ärikinnisvara, FinEst Link, Kadri Simson, Tallinn-Helsingi tunnel

Tunnel on majanduslikult tasuv, kui kasutada avaliku ja erasektori koostööprojekti mudelit (PPP), kus avalik sektor finantseerib tunneliehitust ning Euroopa Liidu toetus katab 40 protsenti tunneli maksumusest. Piletitulu ning tunnelimaksud kataksid aastased tunneli ülalpidamiskulud, kuid rongide opereerimiskulud vajaksid 40 aasta jooksul riiklikke dotatsioone, mis oleks arvestuslikult 280 miljonit eurot aastas, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM).

Uuringu käigus leiti, et otsene tulu tunnelist oleks piirkonnale üle 5 miljardi euro. Põhiliselt sisaldab see tulu endas ajavõitu arvestatuna rahasse. Lisaks otsestele mõjudele hinnati ka tunneliga kaasnevaid kaudsemaid mõjusid ning leiti, et need tooks piirkonnale veel täiendavalt ligi 7 miljardi euro suuruse tulu. Projekti maksumuses sisaldub tunneli ja tehissaarte ehitushind, samuti projekteerimiskulud ning peatuskohtade, terminalide ning depoode ehituseks minevad kulud. Maksumus ei sisalda veeremile kuluvaid summasid.

FinEst Link projekti raames teostatud raudteetunneli tasuvusanalüüsis leiti, et tunnel aitaks kaasa kaksiklinna arengule ning 3 miljoni elanikuga metropoli tekkele, kus inimestele, kaupadele ning teenustele oleks tagatud vaba liikumine. Avardunud tööturg tooks endaga kaasa majanduskasvu, avaks uusi võimalusi ettevõtetele ning parandaks elukvaliteeti. Tunnel võimaldaks igapäevast pendelrännet kahe pealinna vahel ning tekitaks ühtse Euroopa raudteevõrgustiku Kesk-Euroopast Arktikani.

"Kui vaadata seda puhtalt kui transpordiprojekti, siis ei oleks raudteetunnel majanduslikult tasuv, kuid kui arvestada sellega kaasnevaid positiivseid majanduslikke mõjusid piirkonnale, siis on tegemist väga kasumliku ettevõtmisega", ütles FinEst Link projektijuht Kari Ruohonen.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson lisas, et suured taristuprojektid ei olegi reeglina majanduslikult otseselt tasuvad, kuid aitavad luua kasu teistes valdkondades, nagu tööhõives, kaupade liikuvuses ja aegruumiliste vahemaade vähendamises, panustades majanduse arengusse laiemalt. "Tallinna-Helsingi tunnel on olnud unistuseks aastakümneid, täna oleme tänu tehnoloogia arengule selle unistuse realiseerumisele lähemal kui kunagi varem. Samas on veel väga rasked otsused ees, sest tegemist on väga kalli investeeringuga ning praegu pole veel selge, kust oleks realistlik nii ambitsioonika projekti jaoks rahastust leida. Edasised uuringud ja arutelud peavad ka sellele küsimusele vastuse leidma enne, kui reaalselt kaevama saab asuda," märkis minister.

FinEst Link on Euroopa Liidu poolt rahastatud uuringuprojekt, mis keskendub Helsingi ja Tallinna vahelise merealuse raudteetunneli tasuvuse analüüsimisele. Projekti kogueelarve on 1,3 miljonit eurot ning seda kaasrahastatakse Interreg Kesk-Läänemere programmist.

Projekti peapartner on Soome Uusimaa Liit ning projekti partnerid on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Tallinna linn, Helsingi linn, Harju maavalitsus ning Soome Transpordi Agentuur.

Allikas: BNS

Foto: Scanpix

E-maksuametis saab tutvuda andmetega tulude ja kulude kohta

07.02.2018

alt
alt

Maakleri edulugu: nelja aastaga neljakümne töötajaga kinnisvarabüroo omanikuks

07.02.2018

Sarnased uudised

alt

Tallinna Vanasadama D-terminal uueneb 2020. aasta kevadeks

alt

Tallinna Sadama D-terminali ehituse algus lükkub juunikuusse

alt

Ülemiste Citys sai valmis uus 470-kohaline parkimismaja

alt

Tallinna Vanasadamas asuv D-terminali hoone rekonstrueeritakse

alt

Tallinna Sadam alustab D-terminali rekonstrueerimisega maikuus

alt

Jõelähtme võib osta Linnamäe hüdroelektrijaama

alt

Circle K ehitab Tallinna ringteele Jürisse uue teenindusjaama

alt

Circle K avab Märjamaal uuenenud kontseptsiooniga teenindusjaama

alt

Vanu bürooruume on võimalik lihtsasti uuendada

Kõige populaarsemad

1

City24 esitleb parimaid valmismaju

2

Laupäeval alustab City24.ee ja Kanal 2 koostöös valminud saatesari "Meie kaunid kodud"

3

Segadus parkimiskohtadega võib korteri müügi untsu keerata

4

RAID & KO: Palgakasv hoiab tuld kinnisvarakatla all

5

Tallinna eluaseme taskukohasus selle aasta teises kvartalis veidi halvenes

6

Lammutamisele läks esimene moodsa aja kontorihoone

Toimetaja valik

alt

Pooltühjad kontorihooned võiks kujundada mikrokorteriteks

alt

Kuidas leida parimat kinnisvara?

alt

5 kõige raskemini müüdavat korterit